Nya kompisarna


Zhantie och Nova igårkväll ute på klubben

Igår fick Nova, förutom att träna, även träffa min brors flickväns hund Zhantie. Det är så kul att se de bredvid varandra och det är sjukt hur en och samma ras kan se så olika ut. Och ännu fler olikheter finns det ju! Nova var mest fundersam över om vi inte skulle träna när vi promenerade runt, så jag tror dom kommer få det lite roligare om dom går i skogen istället och kan jaga varandra. Första mötet gick i alla fall bra!

Idag har jag haft mitt fjärde kurstillfälle på nybörjarkursen i agility. Mina kursare är så himla duktiga, man blir så stolt över dom! Jättekul att se de utvecklas och jag hoppas att de kommer att fortsätta med agilityn efter kursens slut.

Nu till helgen bär det av till Skellefteå för att tävla i agility. I veckan måste vi alltså hinna klämma in några träningspass. Det blir kul, men ovant och nervöst att åka och tävla igen, det var ju flera år sedan jag och Nova var och tävlade på bortaplan sist :)

Kommentarer
Postat av: mami

Så fina tjejer :)

2013-05-20 @ 00:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0