Helgens tävlingar

Då var årets första utomhustävling avklarad i helgen! Jag ser ut som en tomat och några större framgångar har det inte varit men jag är nöjd ändå! Lördagens första lopp i hoppklassen var verkligen kaos men det var ändå riktigt kul att köra! Minns inte riktigt vad som blev fel, mer än att hon nog fick en vägran och rev två gånger.. Hon hade i alla fall 20 fel där. Det var det enda loppet som inte hamnade på film så de andra finns att se.

I agilityklassen på lördag så var vi felfria tills tredje sista hindret där Nova rev, och jag grämer mig ännu över det. Annars hade det blivit vinst och pinne, nu blev det istället en 2:a plats. Jag brukar aldrig gräma mig över 5 fel, utan tänka att det går vägen en annan gång istället men jag kan inte riktigt släppa den där onödiga rivningen. Kanske den riktiga tävlingsmänniskan i mig har växt fram efter denna långa paus ;)
 


Söndagens lopp var inte så mycket att säga nånting om. Jag är verkligen inte nöjd med min handling, slarvade mycket.. Här är helgens tre av fyra lopp iaf:


 
Det var SÅ himla kul att vara tillbaka igen, vad jag har saknat allt!! Nu laddar vi för en sommar full av tävlingar, nästa blir i Piteå i juli och sedan är det nästan varje helg i augusti. Nu finns det inga ursäkter utan nu måste vi sätta fart på konditionsträningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0