Ny bil, massor av jobb, valpsjuk

Nu har det gått lite mer än en vecka sedan Novas födelsedag. Det börjar bli varmare ute nu och det är trevligare att ta promenader. Vi längtar tills det blir korvgrillar-väder!

Under veckan som gått har det inte hänt så mycket. I måndags köpte Christoffer en ny bil, en audi a4, så nu har Nova lite mer plats i bagaget än i den lilla golfen. Nu ska vi bara försöka hitta en bur till bilen, men det är inte det lättaste om man inte är villig att ge över 5000 kr för en enkelbur, och det är jag tyvärr inte... Annars har jag och Christoffer jobbat mest hela veckan och även påsken.

Nova fick vara hos mamma i lördags då jag jobbade niotimmars och Christoffer jobbade trettontimmars. Det är skönt att ha någon man kan lämna bort henne till någon utan att behöva oroa sig :)

Fredagsmys i soffan


Nova hos mamma där hon snodde Pumas ben och bädd


Dagens promenad i solskenet och plusgraderna

Jag har blivit så valpsjuk på senaste tiden att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Visst har jag väl varit det förr men nu är det värre än någonsin. Det är tur att jag inte har sett ut någon uppfödare eller några föräldrar ännu, fast på ett sätt är det jobbigt nu när jag verkligen är valpsjuk, då hade man ju velat veta sånt. I och för sig så älskar jag Pikkupaimenens hundar till utseende, tycker de är så snygga. En sån bc vill jag ha! Sen vet jag dock inget om hur de är till sättet eller så, men till utseende faller de mig i smaken.

Jag sitter till och med och funderar ut namn till nästa hund. Jag har i flera år velat döpa min nästa hund till Vera (min farmor hette det) men jag fick nyligen ett kusinbarn som fick heta Vera så jag tycker det skulle kännas lite konstigt att min nästa hund ska heta samma sak. Nåja, det är väl bra att det är många år kvar. I och för sig så har jag lust att skaffa en valp nästa vår/sommar ;) Tiden får utvisa när det känns rätt, nu har jag i alla fall inte tid..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0