Efter två års tävlingsuppehåll...

Då var helgens tävlingar avklarade. Pga den uteblivna träningen så tog jag detta som en träning och hade inte några direkta förväntningar alls. Mitt mål var att jag efter helgen skulle vara superpeppad på att ta tag i träningen igen och känna mig motiverad inför sommarens tävlingar. Och det lyckades jag då med! :) 

På lördag var det agilityklass, och i första loppet så tjuvstartade Nova. Jag tog tillbaka och diskade henne, och senare under loppet så tappade jag henne litegrann och sen släppte jag henne ganska mycket mot slutet bara därför.
Andra loppet låg hon kvar i starten, men så missade hon slalomingången efter en tunnel och när jag sedan skulle ta om den så släppte jag henne bakom ryggen och hon sprang på tunneln igen. Dumma mig!



Idag var det dags för hoppklass, och första loppet var en riktig springbana - inget jag såg fram emot. Nova tjuvstartade IGEN så därför diskade jag henne återigen. Tappade henne sedan under loppet också och blev efteråt lite irriterad på mig själv över det. Så till nästa lopp skulle jag hålla i, oavsett om vi redan var diskade!
Nästa lopp var en lite "bättre" bana, men just innan min start så kom jag på att jag inte ens kom ihåg slutet av banan? Lite panik då! Men det gick bra i alla fall, Nova försökte tjuvstarta men jag hann stoppa henne och banan flöt på jättebra, hann verkligen med alla byten jag hade planerat och så, det har nog aldrig ens hänt tidigare. Så vi gick runt nollade, och plockade hem en pinne och vinst! Kunde inte blivit ett bättre avslut på våran "debut"! Kändes SÅ bra!


Det här kommer jag att leva länge på!

Har världens bästa hund! Nu är jag sjukt peppad över den här säsongen, det känns så bra att vara tillbaka! Vad jag har saknat det här alltså.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis! :) Härligt jobbat! :)

2013-03-04 @ 17:12:21
URL: http://buspudel.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0