Ensamhetsträning

Som jag skrev tidigare så har Nova separationsångest. Hon förstör aldrig något hemma eller protesterar, utan hon är orolig och springer runt i lägenheten och ylar. Ensamhetsträningen är något jag måste börja om med vid varje flytt, vilket är rätt jobbigt.
 
Vi har ju ännu inte hunnit få våra egna grejer hit och lägenheten är ganska tom, så jag tror inte heller att Nova känner sig speciellt hemma även om hon har sina skålar, bädd och leksakslåda här. Därför så har jag tänkt att ensamhetsträningen kommer vara extra jobbig, eftersom jag inte tror att hon känner sig så trygg här för tillfället. Nova har varit ensam ca 3-4 gånger, idag blir hon tvungen att vara ensam ca en timme då jag åker till jobbet, innan Christoffer kommer hem. Därför lämnade jag henne ca 40 minuter idag - det längsta hittills.
 
Har alltid filmat henne när hon varit ensam, för att se om hon ser orolig ut eller så. Idag satt hon i hallen ca fem minuter, sen la hon sig ner och låg på samma plats i 20 minuter innan hon gick in i sovrummet och la sig den sista tiden. Hon var inte ett dugg stressad eller orolig, lyssnade bara lite då och då på ljud men la sig sen tillrätta igen. Det är jättebra för att vara Nova! Jag är nöjd och jag hoppas att det fortsätter såhär. Att ha en hund med separationsångest är inte kul, i alla fall inte om man bor i lägenhet..
 

Stillbilder från filmandet idag. Riggade upp allt på toan haha ;)

Kommentarer
Postat av: Mami

Vad Nova är duktig :)

2013-02-09 @ 22:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0