Tävling och bilbur

I helgen fick jag mitt sommarschema på jobbet. Nu har jag suttit ner och konstaterat att jag kommer att vara ledig så jag kan tävla på alla tävlingar här uppe i norr utom en fyradagars i juni i Nordmaling/Umeå och en sista helgen i augusti i Kalix. Det känns SÅ bra att jag har möjlighet att åka på en hel del tävlingar!! Nu ska vi köra igång på riktigt igen :) Det blir sammanlagt åtta stycken i år om vi åker på alla, varav en redan har varit. Detta ska bli så kul, jag är enormt peppad!!

Sen har jag stora problem med att hitta en bra hundbur till bilen. Har mejlat ett x antal olika tillverkare, vissa har för små burar till våran bil (den är mindre i bagageutrymmet än andra bilar av samma märke men annan årsmodell), vissa som verkar superbra har slutat tillverka burarna, andra är svindyra osv. Har hittat en begagnad i Kiruna men misstänker att den är en centimeter för lång för våran bil. Fattar ni, en centimeter?! Tycker jag har rätt så otur...

Har alltid velat ha en Artfex-bur men de görs bara i small till våran bil står det. Mejlade dock till dem och frågade om inte en större skulle passa, och fick svaret att om bilen är en av modellerna som kom -08 så passar ingen större, men om det däremot är en av modellerna som tillverkades fram till -08 så passar en större bur. Får väl höra med karln i huset. Jag håller tummarna iaf! Om det är så att det är en nyare så att de inte passar så får jag punga ut pengar till en dyr bur, för det är ju självklart att jag vill att Nova ska åka säkert i bilen. Speciellt när vi ska iväg på tävlingar och man åker långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0