Tävlingstankar


Första gången högst upp på pallen officiellt, fem år sedan i juli

Jag avundas mina klubbkamrater som har satt igång med tävlandet för den här säsongen (jag är faktiskt medlem i HU & Malmen fortfarande) och samtidigt känner jag mig stressad inför årets tävlande. Jag VILL verkligen tävla, och jag mår väldigt dåligt över att jag och Nova bara kom till start på en tävling förra året. Jag vill inte att det ska bli så igen, för det är så himla roligt att tävla. Samtidigt så känns det jättetråkigt att vara så långt ifrån klubbkompisarna, jag menar, det är ju därför alla tävlingar blir så roliga - för att man har varandra! Vem ska jag åka runt och tävla med här, vem ska jag diskutera banor/banvandring med och oja sig över vad som blev fel? Jag vill ju göra det med de som jag brukar!

Jag har i alla fall suttit och skrivit upp några tävlingar här i närheten (10 tävlingsdagar), och även i Norrbotten (16 dagar). Kommer såklart inte kunna åka på alla, men ska verkligen försöka få ihop det så vi kan tävla så mycket som möjligt i år. Främst i agilityn, men jag har skrivit upp två lydnadsdagar på Malmen, och jag hade gärna tävlat på båda men vet inte riktigt om det går eftersom det skiljer två månader. Känner mig inte riktigt redo att tävla lydnad här nere, Nova behöver bli mer stabil på platsliggningen. Men kan absolut avstå den och tävla, kanske jag gör det nån gång.

Det är svårt att planera när man inte vet om man kommer ha något jobb, eller sådär. Men jag känner mig peppad på en agilitysommar och hoppas verkligen att det kan gå i uppfyllelse! Främst vill jag "hem" och tävla på hemmatävlingarna i juli - det ska jag försöka satsa på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0