Två bilder

Igår gick jag och Christoffer över till Jesper och fikade på kvällen, han bor på samma område som oss. Jag la kompostgallrena i sängen då vi hade renbäddat och jag inte ville ha något hundhår i sängen. Sen en händelse som valp då jag bar Nova och ett kompostgaller ramlade på mig så är Nova väldigt rädd för dom, om hon råkar röra ett galler eller vifta med svansen på det så blir hon rädd och springer undan. Har dock tränat henne på att gå på kompostgallrena när de ligger ner, just för att då kan inget hända och hon kan inte få det på sig eller så  (och sen är det ju bra att lära sig gå på läskiga underlag).
 
Nova är fortfarande nojig när hon går över gallrena och skyndar sig alltid, men jag tror att jag lyckats fått fram budskapet att kompostgaller inte är farliga när de ligger ner, för såhär hittade vi henne när vi kom hem:

Hon är väldigt rolig ibland den där hunden!

Vi har börjat stänga igen till sovrummet om dagarna för att Nova ska vara där så lite som möjligt då jag är väldigt allergisk nu för hon fäller hur mycket hår som helst för tillfället. Så hon brukar sitta utanför sovrummet för att vänta att någon ska släppa in henne, men när jag inte gjorde det idag så intog hon Christoffers datastol. Hennes egna bädd verkar inte duga riktigt..
 

I Christoffers datastol tidigare idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0