Mot Gällivare!

Kl 19.37 ikväll rullar tåget mot Gällivare. Jag och Nova kommer hem till Gävle igen den 7 augusti så vi blir borta ett tag. Husse blir hemma och jobbar, så honom kommer vi att sakna. Jag ska hinna träffa min familj och mina kompisar, och träna en del hund med mamma innan hon börjar jobba, jag kommer nämligen upp bland annat för att vara Puma-vakt i en vecka.

Är som vanligt nervös och illa till mods när jag har en 12 timmars tågresa med hund framför mig. Men det här har vi ju gjort så många gånger förr! Är bara alltid nervös för rastningen, om man råkar få någon med hund bredvid sig, om det är några jobbiga hundar som ska krypa under sätena fram till Nova, eller för att Nova ska bli dålig i magen/spy som vi har råkat ut för tidigare.. Det finns inget skönare än att kliva av tåget när man är framme och lägga de där tankarna bakom sig. Jag nojar verkligen för allt och ingenting, men sån har jag alltid varit.
 

Sist Nova och Puma träffades, i april!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0