Hemma och hundvakt

Igår kom vi hem efter en helg i Uppsala som har innefattat bland annat shopping och bröllop. Min kusin Charlotte gifte sig med sin Adam, och det var ett jättefint och trevligt bröllop. Under helgen köpte även pappa och min lillebror en ny telefon åt mig eftersom min gav upp helt i fredags. Kan nog inte vara nöjdare!!
 
Nova var öööverlycklig när vi kom hem igår, och Emil (som har varit hundvakt) sa att hon hade skött sig bra hela helgen, skönt att höra! Jag har dock inte varit så nervös som jag trodde att jag skulle vara, utan det kändes tryggt att lämna Nova med Emil.


Herr och fru Germunder


Christoffer och jätten Milo busar

Vi var hemma i ungefär en halvtimme igår innan vi åkte och hämtade upp samojedpojken Milo som ska bo hos oss till på fredag. Det är Christoffers chefs hund, och jag måste säga att det känns konstigt att ha en så stor hund, han har ju så mycket hår! Men det är en väldigt snäll kille som är glad i allt och alla, han vet dock inte riktigt hur han ska bete sig när han ser andra hundar ute, men jag har försökt avleda honom med godis och det går bra så länge man inte möter hunden framifrån. Tänkte försöka mig på lite klickerträning med honom och se om det blir lättare att avleda. Lite agility ska han också hinna få prova på under veckan, för det är en hund med mycket energi och som inte riktigt vet vart han ska ta vägen när han inte får utlopp för den.


Milo med en leksak igår, och Nova sitter och försöker få lite uppmärksamhet


Hundarna på kvällspromenad igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0