Första badet på året

Badade Nova en sväng alldeles nyss. Det är första gången som hon blir tvättad i ett badkar, och trots att jag har lärt henne att hoppa i och ur det så tokvägrade hon idag när hon hörde att duschslangen låg i badkaret och strömmade ur sig vatten :P Brukar aldrig bada på vintern men tyckte det var nödvändigt nu eftersom pälsen har varit så torr och äcklig efter att hon har fällt, och sen är det inte så kallt ute så det gör ingenting att hon fick bada en sväng nu.


En mycket missnöjd hund med "hur kunde du?"-blicken ungefär, plus lite grinighet på det!


En lika missnöjd hund med kisande ögon haha



Tvättad och klar, men fortfarande lika missnöjd!



Och efteråt! Nöjd tjej som har rullat sig i bädden, sängen, gardinerna och runt soffan... -.-

Nu väntar jag på att Nova ska torka, sen ska vi gå ut en sväng på en kissrunda. Just nu leker hon för sig själv men hon har suttit i fönstret mest hela dagen och tittat ut för att se om husse inte kommer hem snart, han har varit borta sen imorse och fixat bilen. Men än är han inte hemma, och Nova har inte gett upp hoppet ;) Igår kom han hem precis när jag lagt mig, då klev Nova upp på min rygg och stod med framtassarna på sängbordet för att se om hon såg husses bil. Haha, hon är så söt! Man ser inte parkeringen från sovrummet men hon känner igen ljudet på bilen när han kommer, ganska sjukt vad smarta djur kan vara egentligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0