Kloklippning

Igår klippte jag klorna på Nova och det gick riktigt bra. För första gången vågade jag klippa riktigt noga och så mycket har jag nog aldrig någonsin klippt en gång! Är stolt över både mig själv och Nova :) Trodde aldrig att jag skulle våga klippa så mycket nånsin faktiskt. Nova var mestadels lugn, bakbenen gick jättebra! När jag tog framtill så fick hon ligga ner eftersom hon hänger över tassen så mycket annars och det blir svårt för mig att klippa då. Bara en gång fick hon ett panikryck och började småtugga på klotången så då la jag den framför henne och klappade henne lite innan vi fortsatte.

Jag har läst på väldigt mycket om kloklippning, hur man ska klippa, vad man ska titta på osv. Alltså jag har verkligen lusläst, så jag kände mig väldigt säker när jag klippte idag och visste att jag inte skulle klippa fel. Lite nervös är man ju men det försöker man tänka bort så att inte Nova ska känna av det. När jag tittade nu efter att jag klippt så såg jag att hennes klor faktiskt inte är så långa som jag har tyckt. Har alltid tänkt att de är alldeles för långa eftersom jag inte vågar klippa vad som behövs, men de är inte för långa. De är långt ifrån golvet/marken men jag ska försöka få dom ännu lite kortare om det går.

Såhär såg Novas klor ut när hon var valp, vita allihopa:


Och såhär ser Novas klor ut idag, alla svarta förutom en som är vit, och vissa är 50/50:


Nu ska jag snart klippa Novas tasshår tänkte jag. Borde naturligtvis ha gjort det innan jag klippte klorna, för det är så svårt att se när allt hår är ivägen. Men jag ska ta det nu för Novas tassar ser ut som ett buskage just nu ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va bra att det gick bra! Sånt gillas!

2012-02-19 @ 23:14:41
Postat av: Mami

Vad skönt att det gick så bra med kloklippningen! Kanske när du kände dig mer säker så blev Nova lugnare :)

2012-02-20 @ 10:30:25
URL: http://pumani.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej! Vad kul att du hittat till min blogg, och ja. till Gävle Hundungdom och Gävle i huvudtaget.



Du är varmt välkommen till Gävle Hundungdom. Vi har ju ridhusträning varannan söndag om du skulle vilja komma förbi, eller kanske delta. Annars så kommer träningar och sådant igång till våren. Vi har en facebookgrupp och en hemsida (www.gavlehundungdom.se) som du gärna får kika in. Det finns en till hundungdomare som bloggar, http://ecobloggen.blogspot.com/



Tror säkert att vi kommer ses :) Ha det så bra så länge. Bara att höra av dig om du undrar något.

2012-02-22 @ 20:26:17
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0