Nova är Gällivarebo numera!

När vi klev av tåget i Gällivare på torsdag så satte Nova ner tassarna i sin nya (och gamla) hemstad :) Man kan väl egentligen säga att jag också bor här nu, men adressändringen görs först i januari. Vi har dock kvar lägenheten i Gävle till sista mars. Så Nova är den förste av oss att flytta hit kan man säga.

I veckan blev jag även erbjuden att ta över en bordercollie-kille på 6 månader. Fin stam och bra av- och påknapp. Dock så kan jag inte ta nån ny hund så länge jag är inneboende, och sen så tycker jag att Nova behöver mogna lite mer innan det är dags för en till hund. Funderade dock fram tills nästa dag, eftersom hunden eventuellt skulle kunna bo nånstans fram tills vi får en lägenhet. Men jag känner att jag måste fokusera på Nova, och dessutom kan det dröja kanske upp till 6 månader innan vi får lägenhet vilket skulle innebära att hunden skulle vara ett år innan den kunde flytta hem till oss :s Sen är jag orolig över att ta en hund som är äldre än två månader, eftersom jag vill ha den från början och kunna forma den själv. Nova var tre månader när vi fick henne och jag är livrädd för att få en till hund som henne, om man ser till hennes negativa sidor.

Hjärtat sa JA men hjärnan sa stopp. Jag skulle ha fått träffat Kiph igår, men för mitt eget bästa så avstod jag. Även om jag ville träffa honom, så var det bäst så. Annars hade det nog hänt något drastiskt, för ju mer jag funderade desto mer övertygad blev jag om att jag skulle ha honom. Jag hoppas att han hittar ett nytt hem snart, och att han får det jättebra, för är han kvar när vi får lägenhet så kanske jag råkar lyssna lite för mycket på hjärtat...

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Känner till den känslan så väl när hjärtat säger en sak men huvudet en annan, det är superjobbigt! :P

2012-12-23 @ 20:14:26
URL: http://forhundan.blogg.se/
Postat av: Catti

Efter Niph och Radna?

2012-12-26 @ 13:03:37
URL: http://bcspeed.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0