Tre år, du har varit borta för länge


Idag är det tre år sedan Nelly dog. Det känns fortfarande helt ofattbart på ett sätt. Jag blir fortfarande ledsen när jag ser bilder på henne och läser texter om henne, det gör ont att hon inte finns kvar. Christoffer frågade mig igår om jag var ledsen inför idag men jag känner fortfarande att jag inte klarar av att prata om mina känslor efter Nellys bortgång. Det blir bara en massa tårar. Jag skriver av mig ibland istället, och kan prata lite med mamma om det. Hon vet ju hur det känns. Men det är alltid med en stor klump i halsen som jag pratar om det faktum att hon inte finns här längre. Jag tycker det känns så svårt att prata med nån som inte har varit med om samma sak, som kanske inte riktigt knyter band till djur på samma sätt som en själv. Man förstår ju att hon är borta, men det känns oerhört jobbigt att förklara hur man känner när det är så. Och jag är annars en person som inte alls har problem att prata om mina känslor.

Jag har tänt ett ljus nyss för våran älskade svarta tant. Idag tänker jag lite extra på Nelly när jag tittar på min tatuering. Kanske finns det en förklaring till att det regnar idag. Älskade hund, kom hem igen ♥

As long as I remember, you exist

Kommentarer
Postat av: Mami

Tänkte också på att det är därför det regnat här hela dagen...kram!

2012-09-01 @ 01:51:57
URL: http://www.pumani.blogg.se
Postat av: Hanna

Åh, vad tråkigt. Förstår att det gör ont. Har inte upplevt det själv ännu, vilket jag är tacksam för. Men gruvar mig för den dagen, mina hundar är inte enbart hundar, det är kära familjemedlemmar som betyder mer än vad andra kan tro.

Sv: Jadu, det är en bra fråga. ;) Läser nu kandidatprogram på 3 år, men sedan kan man lägga till en master på 2 år om man vill. :)

2012-09-08 @ 15:47:51
URL: http://buspudel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0