Spåra i skogen

Idag åkte vi ut i skogen och la spår till Nova. Helst av allt ville jag att Christoffer skulle spåra med henne så att han får lära sig, och inse hur kul det är. Dock så ville han inte det, fastän jag försökte tjata, så jag fick gå spåret själv med Nova och han gick bakom och tog lite bilder.

Det är svårt att hitta skog här nere som man kan lägga spår i, för jag har ingen aning om hur det ser ut på olika ställen. Här kom jag till ett stenröse efter bara några meter, sen var det väldigt gropig terräng, typ en halvmeter ner, en meter upp, en meter ner, en halvmeter upp osv. Man fick passa sig för att inte vricka fötterna!


Spårselen och linan utlagd. Husse står och kollar på sniglar istället haha


Påselad och redo att gå på spåret


Och iväg bar det, med en jäkla fart..


Första apporten hittad, strax innan stenröset


Här kom vi till stenröset, hade lite svårt att hålla balansen efter räcerNova




Tredje pinnen hittad


Slutapporten hittad även den


Och av med selen och sen lite lek med brandslangen

Nova hittade alla apporter (3+1, hade svårt i terrängen så kunde inte lägga ut fyra när jag la spåret..), och hon gick sååå fint! Så himla duktig! Hon spårade verkligen klockrent. Hittade alla apporter och vindade inte så mycket heller. Det var jättesvår terräng på många ställen och jag svettades som en gris vid spårslutet haha, tröja + huva i typ +18-20 grader var ingen höjdare, men allt för att slippa myggen!

Jag trodde att hon skulle ha problem vid stenröset, och även i den gropiga terrängen men hon spårade riktigt fint, jag är supernöjd! Nu måste vi hålla igång med det här :) Synd att vi inte får tävla!

Kommentarer
Postat av: mami

Vilken duktig Nova :) Kul att ni varit och spårat, måste nog ut en sväng med Puma också i spårskogen..trotsa dom där myggen...

2012-08-22 @ 22:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0