Tröghund

Det är länge sen jag och Nova tränade lydnad och det märks. Idag på promenaden körde vi lite inkallning och läggande under gång. Inkallningen är jätteseg för hon kommer ihåg att hon ska stanna och jag hade lite problem med hennes tempoväxlingar förut också. Men nu med de nya reglerna så är det ju bara vanlig inkallning, så nu måste jag öva upp tempot på henne igen. Fast jag tror inte det kommer att bli några problem. Kommer nog inte att träna inkallning med ställande över huvudtaget innan jag får upp tempot i vanliga inkallningen.

Sen läggande under gång, där jag hann bli riktigt frustrerad eftersom hon inte lägger sig om hon inte får dubbelkommando, och segar som tusan när hon ska lägga sig! Nötte och nötte utan några större framgångar. Var tvungen att gå hem sen eftersom jag väntade på att elektrikern skulle komma och koppla in vår nya köksfläkt, så vi fortsatte träna inomhus i korta omgångar sen. Dock utan några större framgångar om jag får säga det själv. Min hund verkar ha blivit senil...

Tränade även lite ingångar och det ska vi fortsätta med. Är riktigt taggad på att dra igång träningen på riktigt igen, och finslipa verkligen allting. När vi åker till Gällivare räknar jag med massor av träning med mamma och Puma iaf! :)


Bild från för två somrar sedan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0