Träning i solen


Klickern och brandslangen är med. Vi har rätt nyligen kommit in från ett litet lydnadspass ute. Tredje dagen i rad som vi nöter samma moment. Senilhunden börjar hänga med lite bättre i svängarna, men är fortfarande trög. Bara att nöta och nöta. Körde även lite fjärr idag och hon är hur seg som helst.. Inte alls som den där hunden jag är van vid att träna med. Tråkigt :( Men vi får jobba upp det helt enkelt. Hon kan i alla fall gå fot hur fint som helst, och det brukar hon inte göra.

Imorgon hoppar vi på tåget norröver. Jag har i en veckas tid tänkt att jag ska packa ner löparskorna och att jag och Nova ska cykla varje dag när vi kommer upp. Tills jag igår kom på att det inte ens är barmark i de nordligaste delarna av Sverige just nu. Smart av mig! Blev riktigt besviken.. Men man blir så van när vi inte har nån snö och solen lyser var och varannan dag. Hade verkligen velat ha ner min cykel hit!

Vi är hemma igen på morgonen den 18 april, och då är det förmodligen ännu bättre väder här nere. När vi kommer hem igen ska jag börja ta tag i löpningen för då kommer alla isfläckar att vara bortsmälta. Det ska bli så kul att börja springa igen! Tills dess ska jag ta mycket bilder och göra en massa roligt i Gällivare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0