Lite tankar och funderingar

Dagarna rullar på sedan vi kom hem till Gävle. Vädret har inte varit så bra, men idag ser det ut att vända. Jag har gjort illa mig på nått vis, ingen aning om hur men det kom igår. Sitter i ljumsken ungefär, men känns typ som att något ben hoppat ur led. Jäkligt äcklig känsla är det. Kunde knappt gå igår men idag är det bättre, det gör bara ont när jag går i trappor, springer eller liknande. När jag ska ha upp benet lite högre än vanligt typ. Jag som vill börja ta tag i löpningen, men verkar ha allt emot mig just nu..

Jag vill verkligen ha ner min cykel hit, sitter och kikar på en ny springer då den vi har inte passar på min cykel. Har tänkt prova en sån där som ser ut som en pinne som sticker ut typ. Man sätter den vid sadeln typ, aldrig provat och vet ingen som har det heller, men tänkte ge en sån en chans eftersom den klassiska springern inte passar. Sen var den ju inte svindyr heller, så på något sätt ska jag bara få ner min cykel hit och så ska jag börja cykla som en dåre. Det längtar jag till!


Bild från april förra året, Nova tar det lugnt i soffan

Har suttit och kikat på bilburar/lastgaller också. Grymt kluven på vad man ska satsa på.. Det är inte aktuellt just nu, men jag brukar kolla lite ändå. Eftersom vi bara har en hund och behöver lite utrymme i bak så vill jag helst ha en enkelbur, men det kostar ju en hel del så varför inte köpa en dubbelbur direkt? Man vet ju inte när nästa hund kommer så.. Eller så satsar man bara på lastgaller, som är billigast men dock inte lika bra. Men om man har dubbelbur eller lastgaller så får Nova trängas bland grejer ifall man ska packa med nått i bilen. Ja, ni hör ju vilka bekymmer, därför är det lika att börja fundera redan ;)


Kommentarer
Postat av: Catti

Har en sån där springer som man sätter i sadeln...funkar kalas!

2012-04-24 @ 15:36:03
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Hanna

Låter kul att någon springer. Brukar cykla med Kelly.. men håller bara i kopplet / har henne lös. Undra om det funkar med något sådant även med en liten hund? :)

2012-04-24 @ 19:35:18
URL: http://buspudel.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag använder den klassiska springern. Sitter på "sadelbjälken"..



Jag har prövat allt till bilen, enkelbur, dubbelbur och lastgaller och tycker att du ska satsa på en dubbelbur direkt! Det går ju att ha halva buren och stoppa packning i den andra halvan. Köper man en måttanpassad för bilmärket så förlorar man inte så jättemycket utrymme.

Dessutom så kommer ingen in i bilen om ni lämnar backluckan öppen (och burdörrarna låsta).

med enkelbur kan dom klättra in i bilen bredvid buren och plocka det dom vill ha..



lastgaller upplever jag osäkert, om du krockar/rullar och bakrutorna går sönder så kan hunden kastas ur bilen/hoppa ur. och en chockad hund springer..



Lycka till!

2012-04-26 @ 23:25:21
URL: http://www.tuffiz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0