Dag 6 – Renras eller blandras?

Vi har haft både renras och blandras, och jag tycker inte att det spelar någon roll. Blandraser kan vara precis lika fina hundar som renraser är, och viceversa.

Däremot skulle jag inte skaffa en blandras eller oreggad hund nu, med tanke på det jag vill hålla på med. Jag vill kunna tävla utan stopp, och nå så långt man vill. Jag vill kunna sätta långsiktiga mål som att ta titlar, championat osv. I dagens läge går ju inte detta med en oreggad hund. Sen kan man ju vara betydligt mer säker på vad man får när man skaffar renras, än när man skaffar blandras.

När jag blir gammal kan jag tänka mig en blandras, den dagen då jag bara vill ha en liten sällskapshund. Så länge de blandade raserna inte är alltför olika varandra såklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0