Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv

Jag har haft lite olika djur i mitt liv förutom hund. Vi har haft katt, råttor, fåglar, fiskar, sniglar och säkert något annat. Jag har alltid älskat djur och mina kompisar tyckte att jag hade ett helt zoo hemma när vi var små.

Just nu har vi bara Nova. Förra året i oktober så gick min sjuåriga undulat Turbo bort, och det är det sista "andra husdjuret" förutom hund som jag har haft. Nu när jag har flyttat hemifrån är jag sugen på att skaffa katt! Eller det har jag varit länge. Vi hade en katt när jag var liten som vi fick, men han togs från sin mamma alldeles för tidigt så han blev inte riktigt normal. Han var väldigt speciell och bus-elak och både klöste, bet och rev oss ofta. Efter honom så blev jag rädd för katter, jag vågade knappt titta på dom. När jag åkte ner till Christoffer första gången tvingades jag ha en katt runt fötterna och sen dess har jag vant mig, även om jag har en enorm respekt för katter eftersom jag tycker att dom är väldigt oberäkneliga.

Trots detta så vill jag ha en katt! Om man får ha en sen den är unge så lär man ju känna den och vet hur den är, så då tror jag inte att jag kommer vara osäker längre. Men eftersom jag är allergisk mot katter så vill jag ha antingen en devon rex eller en cornish rex - en katt med krullig/vågig päls som även ska anses vara mer allergivänlig än andra katter. Ingen garanti att jag tål den, och de billigaste ligger på kring 7.000:- så en katt får tyvärr vänta ett tag. Men jag kan inte hålla fingrarna borta från blocket-annonser på dessa fulsöta katter..


Cornish rex till vänster, och devon rex till höger. Bilderna kommer från Google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0