Dag 4 – Din första hund

Nova är min första egna hund, men om henne har jag ju redan skrivit så därför tänkte jag skriva lite om den första hunden som fanns i min familj.

 

Frasse, eller Bottenvikens Benny Boy som han hette i stamtavlan, var en bichon frisé född 1991. Han var alltså ett år när jag föddes, och eftersom jag var så liten så har jag tyvärr inte så många minnen av hur han var som hund. Det jag minns är när han insjuknade, och ofta spydde hemma. Kommer ihåg en gång när han hade spytt på min favorit-barbie. Jag kommer ihåg hans lilla bula på huvudet (en cysta) som var rosa och kal och stack rakt upp, precis som i tecknade filmer när de slår huvudet och får en lång bula.

 

År 19976 upptäcktes cystor på Frasses kropp, och även cancer, vilket gjorde att mamma och pappa valde att låta honom somna in. Frasse blev bara sex år gammal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0