Dag 13 – En ras du inte vill ha

Finns en del raser som helt enkelt inte tilltalar mig eller som passar mig som person och med det som jag vill göra med hunden. Men den enda ras jag kan säga att jag inte vill ha är en finsk spets, just för att det är den enda hundrasen som jag faktiskt är rädd för. Jag har tydligen nästan blivit biten av en sån när jag var liten (har dock inget minne av det eftersom jag var så liten) men sen hade en av mina klasskompisar när jag var yngre en finsk spets, som var en väldigt speciell hund. Dessutom var han elak mot barn, så han skrämde mig och alla andra mina kompisar väldigt mycket. Säger inte att alla finska spetsar är så, men jag är helt enkelt väldigt osäker när det kommer till just den rasen.

Sen är det ju alltid lite känsligt att skriva varför man inte vill ha en viss ras osv, för att folk som har just den rasen kan läsa - och de håller ju självklart inte med. Vissa raser tilltalar mig helt enkelt inte, med det finns inga raser som jag ogillar på något sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0