Dag 11 – Hur valde du kennel?

Nova är ju inte från någon uppfödare så det finns inte så mycket att säga om det. Vi hittade henne i en blocketannons. Pumas mamma blev vi intresserade av på min och Novas första agilitytävling i februari 2007 för att vi tyckte att hon var en riktigt fin schäfer helt enkelt. Så då började vi intressera oss för Nemårs kennel, fast vi trodde ju aldrig att våran lilla Puma skulle födas ett år senare, av just den schäfern vi såg då. Men så blev det!

Jag väljer egentligen inte kennel, utan föräldradjur. Jag kikar efter hundar som tilltalar mig, och vill köpa valp efter dem. Kenneln är inte jätteviktig skulle jag vilja säga, utan föräldrarna till valpen är så mycket viktigare - då kvittar det vart de är ifrån. Sen är det ju viktigt att kika på andra saker runt i kring kenneln, som om tidigare valpar har haft sjukdomar, problem, dysplasi osv.

Så det viktigaste är inte att välja kennel, utan att välja föräldrar till din valp.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Skulle gärna visa fler bilder på min älskade grånos. <3 Jag vet dock inte om du kommer ihåg, hon hatar att vara med på bild? Även om jag fotar med mobilen så blir hon arg (rädd för kamera) och gapar. :S Men jag ska göra ett bättre försök nästa gång. Hela Mira har mycket grå stickhår och nosen är väldigt söt. Tänk dig en mustach och sedan grå haka + hals.. :D <3 (Hennes ålder ska vi inte tala om, men sööt är hon. ;)

2011-10-19 @ 22:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0