Norrlands gröna skogar, här kommer vi!

Idag är det hemfärd till Norrland igen. Meningen var att vi skulle ha åkt i söndags men jag var dels klar med allt i skolan och sen började jag må jättedåligt. Har nog haft alla sjukdomar i världen sen dess så jag är glad att jag inte satte mig på tåget hem. Det har varit feber, illamående, spytt, urinvägsinfektion, allergi, förkylning, ja gud vet vad.. Sjuk har jag då varit, det är en sak som är säker! Var sängliggandes i tisdags, då mådde jag inte bra. Idag är det nästan bra, förutom att jag har lock i vänster öra som kliar och vägrar ge med sig?

Idag är alltså dagen då vi lämnar husse för Norrlands gröna skogar. Vi är visserligen inte hemma länge, kommer hem imorgon på morgonen (fredag alltså) och hoppar på tåget igen på onsdag kväll. Det är ett himla rännande men sen efter den gången har jag faktiskt inte planerat in några resor hit ner för jag har ingen aning om hur livet kommer se ut då. Vi får ta dagarna som de kommer helt enkelt!

När vi är hemma imorgon på morgonen, har Nova åkt 1 000 mil på tåg mellan Gällivare och Gävle.


Novas första långa tågresa ner till Gävle

Jag är dock glad att vi inte åkte i söndags, för nu slipper vi sitta i glaskupén med fyra säten som vi skulle ha gjort. Den som designat det för SJ kan ju inte själv ha haft djur? Var inte kul att sitta där när vi åkte ner, så lätt för djuren att känna sig trängda i ett så minimalt utrymme..

Jag har i alla fall världens bästa hund att åka tåg med! Lägger sig direkt ner och sover så fort man kliver på och håller sig lugn hela vägen. Tåls att tänkas på att resan faktiskt tar nästan 14 timmar. När hon ska rastas så kissar hon på perrongen direkt och sen krälar hon tillbaka till tåget som ett galet monster och ska på direkt. Hon verkar älska att åka tåg! Hon lyfter inte ett öra åt nån som går förbi, jag önskar att hon var såhär enkel att göra med hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0