Nova kämpar för att väcka husse


Husse var lite seg efter gårdagen men Nova däremot var väldigt pigg och försökte väcka honom, och lyckades till slut också. Haha hon är så söt lillhunden! :)

Vi var ut och åt igår och då fick Nova vara ensam hemma och senare åkte vi in till stan och gick på krogen. Nova har varit så lugn och fin här hemma och verkar ha sovit hela tiden, även om hon bara ligger i hallen än så länge ;) För att se om nån ska komma hem. Men hon klarar riktigt bra att vara här ensam. Under nästa vecka blir det mer ensamhetsträning för damen.

En sak som Nova verkligen överraskat mig med här är att hon är KNÄPPTYST när det ringer på dörren och kommer folk. Och det är hon inte hemma i Gällivare kan jag tala om... Hon har skällt nån gång men nio av tio gånger har hon varit helt tyst och legat kvar när det kommit folk, sen har hon sprungit fram och hälsat. Men fortfarande utan morr och skall. Känner inte igen min odåga till hund när jag är här!

Nu ska jag strax springa ner på Ica och handla. Idag ska vi äta hamburgare och pommes frites, sen om jag orkar ska jag göra pannacotta för det har jag varit sugen på länge nu! Om jag inte gör det idag så blir det senare i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0