Stolt jycke

I tisdags när jag vaknade hemma, så var Nova ovanligt glad och betedde sig lite annorlunda än vad hon brukar. Hon är nämligen annars mest gosig när hon vaknar med den här gången kom hon upp i sängen och hoppade på mig, pratade (morrade) och viftade på svansen men ville inte ligga ner och bli kliad. Jag satte mig upp i sängen och hon hoppade ner och ställde sig och stirrade ner i golvet samtidigt som hon fortsatte med pratande och svansviftandet.

Jag förstod som inte varför hon var så glad i golvet? Men vid en närmare titt såg jag något.. Hon hade dödat en humla! :P Hon var så stolt över den döda humlan och visade mig glatt den. När Puma kom i närheten så vaktade hon den och skulle bära iväg den -.-


Stolt Nova med sin lilla nattfångst! ;)


Den lilla humlan som tyvärr mötte flugsnapparen Nova en mörk sommarnatt...


Jag kunde inte låta bli att skratta för det var så roligt, men samtidigt tänkte jag på hur det hela gått till. Hon hade kunnat blivit illa bränd i munnen, för hon har förmodligen snappat den i luften efter att hon jagat den och irriterat upp den. Där har jag, med VÄRLDENS fobi för ALLT som har fler än fyra ben eller kan flyga, sovit ovetandes medan en arg humla har brummat runt i mitt rum. Tacka fan för att jag sov, annars hade det blivit ett himla liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0