Sjuk Nova, och resa till Gävle imorgon

Imorgon åker jag och Nova ner till Gävle igen, en aning tidigare än planerat. På torsdag ska jag på begravning, det är nämligen därför vi åker såhär tidigt. Hade egentligen planerat att åka kring midsommar. Så vi byter bostadsort på obestämd tid nu! Har en hel del att göra där nere (jobbsökande, körkortsplugg som måste tas tag i osv).

På lördag tänkte jag försöka lura med mig husse på agilitytävling i Gävle, jag hade gärna velat kika och så hur det går till på ett lite större ställe. I såna fall följer nog kameran också med! Och förmodligen även Nova, men tyvärr bara som publik :)

Eftersom vi inte hade någon bil sist jag var där (den har brunnit) så blev det aldrig att åka till Ockelbo men idag har husse köpt en "ny" skruttbil så vi ska nog kunna åka dit nån gång har jag bestämt mig för!

Här kommer några bilder från när jag och mamma var och badade hundarna i lördags:


Nova möter upp Puma som har hämtat leksaken


Nova kommer med pinne, Puma plaskar på grunt!


Vovvarna badar och simmar på


Puma har nyss lärt sig simma, stilen är kanske lite avslöjande? ;) hahah!


Nova har varit väldigt dålig senaste tiden och inte riktigt sig själv :( Hon har varit dålig i magen och spytt i cirka en vecka vilket har resulterat i att hon gått ner 1,5 kilo. Hon är nu på bättringsvägen och idag var hon riktigt pigg! Jag och mamma har kanske löst problemet med det hela, jag får hoppas att det är det. Annars vet jag inte vad som är fel om hon blir dålig igen..

Vi får hålla tummar och tår för lilla svartvit! (som nu är väldigt liten!)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilka härliga bilder! :D Hoppas att Nova kryar på sig. :)

2011-06-15 @ 09:06:51
URL: http://buspudel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0