En liten uppdatering

Efter en jobbig tågresa kom vi fram till Gävle igår 30 minuter sent. Var helt knökfullt på tåget och väskor som stod längs gången osv. Som tur var så var det bara jag som tyckte det var jobbigt, Nova var lugn och sov mestadels av vägen som vanligt.


Stoffe, Nova och fotbollen i Vittersjö för ungefär två veckor sen

Tyvärr så är hon dålig i magen, så jag har precis kokat ris, fisk och köttbuljong åt henne i hopp om att hon ska bli bättre. Hon är ju väldigt kräsen så det tar tid innan maten går ner ;) Eller innan hon smakar på den ska man nog säga, för hon äter som en häst så fort hon har smakat.

Igår gick Christoffer och la sig tidigt och jag la mig efter Big brother och Nova hoppade upp i sängen. Tänkte att hon kunde ligga där ett tag för det var så varmt så hon skulle ändå hoppa ner ganska snart. Trodde jag ja! Christoffer låg längst in, jag bredvid och Nova mot min rygg. Hon låg på rygg och jag upptäckte sedan att hon låg med rumpan  på kudden och huvudet neråt haha! Hade velat se hur det såg ut för det måste sett bra roligt ut! :D Jag låg mosad i mitten och bredvid låg Nova och snarkade och tyckte att livet var underbart..

Har nyss kommit in efter att ha suttit ute med Nova och Cicci. Vi träffade grannen som kom och pratade med oss och sa att Nova (som morrade åt honom) var väldigt vaktig av sig men att han inte var rädd för henne. Han trodde att hon vaktade mig men när jag berättade att hon är rädd för att hon förmodligen blivit slagen som liten så skrattade han åt att han hade sagt att hon var vaktig. :) Tänk om man hade haft såna förstående och lätta grannar hemma, som hade lyssnat på en när man berättar vart problemet ligger. Så skönt att kunna ha grannar att prata med och som försöker involvera sig i hunden och visa för henne att de inte är farliga. Det är inte bara bra för folk att lära sig att en morrande hund inte alltid är en arg hund, utan det är bra för Nova också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0