Nova träffar en padda

Jag och Nova var nyss ute på en kvällspromenad runt ett villaområde här i byn. Jag gick i mina egna tankar och filosoferade när jag lite snabbt tittade ner på marken och tyckte att jag såg en mosad padda, men Novas huvud var ivägen så jag såg inte riktigt hela. Inte ens en sekund efter det så slängde sig Nova mot mig i ett bakåtskutt och jag blev så sjukt rädd så jag trodde hjärtat skulle gå sönder. Kändes som att hjärtat satt i halsgropen, jag var veerkligen inte beredd på en sån reaktion!

Frågan är vem som blev mest rädd - jag eller Nova? Hon totalvägrade att ens titta på paddan sen, hon var skiträdd :P Men det är ingen överraskning, min tuffa lilla border collie haha. Hon måste vara universums fegaste hund.


Här satte jag henne bredvid paddan, detta var det närmsta hon ville gå haha...


Här är paddan vi träffade på. Ser ni de blöta fläckarna från Novas nos på ryggen haha?

Fick mig ett gott skratt över min fega hund, fastän jag är lika feg själv. Jag var jätterädd när jag skulle fota paddan näääära med min mobilkamera, ifall den skulle börja hoppa. Det var en helt annan femma när Nova såg en igelkotte för första gången, då var hon kopplad (som tur var!) för hon ställde sig på bakbenen och sprang efter den haha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0