En tjorvig resa ner till Gävle

Meningen var att jag och Nova skulle sätta oss på tåget 13.15 mot Boden igår och sedan vänta i två timmar på tåg 91 som skulle avgå strax efter 17.00. Tåget var dock inställt eftersom det hänt en tågolycka i måndags och vi hänvisades istället till det sena tåget med avgångstid 18.40 från Gällivare. Jag ringde till SJ, fick plats nummer 37 i telefonkön och fick vänta innan jag kom fram och frågade om jag var tvungen att åka till Boden och hoppa på där, eller om jag kunde hoppa på i Gällivare vilket jag kunde.

Det blev tåg till Boden på kvällen och byte till ett annat tåg där som gick i nio-tiden. Vidare till Örnsköldsvik där vi var strax innan 02.00 och byte till buss på grund av tågolyckan som hade förstört någon räls kring Bräcke. Från Ö-vik åkte vi buss till Sundsvall där vi var strax efter klockan fyra på morgonen. Där bytte vi till tåg och åkte de sista timmarna mot Gävle, vi kom fram 07.30, alltså till och med en halvtimme tidigare än beräknat! Vilken dryg resa det var, men fram kom vi i alla fall.

Jag var lite nervös inför tågresan med Nova, det är länge sen hon åkt tåg men hon har alltid varit lugn när hon har åkt. Hon överraskade mig otroligt mycket och var cool-lugn både i vänthallen hemma, på tåget och på bussen! Hon sov i princip hela resan och folk har till och med fått varit fram och klappat henne utan att hon varit rädd :)


T.v: hemma i vänthallen, Nova sitter halvt under bänken och glor på folk, hon la sig till och med ner och sov där ett tag. T.h: på första tåget till Boden la hon sig för att sova på golvet ganska direkt, trots att folk sprang förbi och pratade högt runt omkring.
 

På nästa tåg. Detta var en av våra "sovställningar" under resans gång.


Detta var en annan sovställning. Ungefär såhär sov vi på bussen också, fast Nova låg på rygg. Hon snarkade till och med och var helt obrydd av alla andra. Folk skrattade när dom gick förbi och såg hur hon låg snarkandes på rygg mellan mina ben haha.


Såhär spenderades sista omgången på tåget. Sovandes bredvid mig hela vägen till Gävle medan jag pratade med en kille som satt på andra sidan som hade en schäfer som var väldigt lik Puma.


Detta är i bilen påväg hem till Bergby. En myyycket trött och sliten border collie haha!

För er låter det kanske helt normalt hur hon tog tågresan, men för Nova som är en så otroligt stressad hund är det inte en självklarhet, så jag är jätteglad över hur pass bra hon tog det! Det var kul att se henne så lugn och sansad.

Hemma fann hon sig snabbt i lägenheten. Det första hon gjorde efter att hon undersökt allt var att hoppa upp på bordet och hämta sin rosa kossa som hon fick i julklapp, haha jag trodde inte att hon skulle upptäcka den själv men det gjorde hon minsann!

Vi var ner till Ica en sväng och pantade burkar och jag stod utanför med Nova, sen gick vi en kort promenad. Hon kändes inte ens nervös.  I och för sig är det inte mycket folk ute här på kvällarna men det kändes ändå kul eftersom det är ett helt nytt ställe för henne och helt nya dofter. Just nu bådar det gott, vi får hoppas att det håller i sig!

Nu ska jag ta en liten promenad med henne igen tror jag, Christoffer är på gymmet och när han har kommit hem på någon timme ska vi äta en väldigt sen middag, men vi åt frukost först klockan tre så vi är inte riktigt hungriga ännu ;)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Gud Va skönt att resan gick bra! nu håller vi tummarna att livet som gävlebo flyter på lika smidigt :)

2011-01-21 @ 00:39:45
URL: http://www.tuffiz.se
Postat av: Mami

Ja så härligt att Nova var så lugn under resan ner till Gävle :) Kul att du fotat det hela!

2011-01-21 @ 02:05:23
URL: http://www.pumani.blog.se
Postat av: Hanna

Vad roligt att det går så bra med Nova! :D Hoppas att det går fortsatt bra. :)

2011-01-21 @ 17:45:42
URL: http://buspudel.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0