Jag och svartvit är hemma i Gällivare igen


Nova hemma hos Christoffers pappa igår när vi var där och åt middag (mobilbild)
 

Strax efter klockan ett idag kom jag och Nova hem till Gällivare. Vi fick åka tåg hela vägen med byte i Boden och det var så skönt. Satt och kollade Aristocats som jag brukade se när jag var lite, vad nostalgisk man blev!! :) Sen sov jag faktiskt nästan hela tiden mellan klockan ett till klockan tio, förutom ett tag vid 5.50 då jag ringde och väckte Christoffer som skulle iväg till jobbet.

Hemma blir vi dock inte länge, om 9 dagar åker vi ner igen fast sen efter det så dröjer det ett tag. Det vart mer resande dessa veckor än planerat, jag och Christoffer har träffats varannan vecka sen mitten av december tror jag? Och det är mycket mer motför hur ofta vi annars träffas.


 
Nova har uppfört sig exemplariskt under hela vistelsen i Gävle. Hon tog det hela med godan ro, fann sin plats i lägenheten direkt, charmade Christoffers kompisar, var inte nervös på promenaderna, var lugn i bilen och allt. Känns jättebra och lovande! I lördags åkte vi hem till C's kompis som bor i hus, där det var fem främmande killar och en tjej och Nova sa inte ett ljud, charmade in sig hos alla och var nästan i knät på vissa och skulle självklart bli klappad, och när de väl börjat fick de absolut inte sluta. Typiskt Nova.

Hon har även fått träffa Christoffers pappa, som är lite hundrädd, så jag var lite orolig för hur han skulle tycka att hon är. Nå hon skällde och morrade på honom men det gick fort över även om hon var väldigt avvaktande. Slutade med att han inte fick sluta klappa henne när han väl börjat, hon fick sitta i kökssoffan med oss, leka med kattens leksaker och blev matad med ungefär 10 korvskivor. När vi kom dagen efter så var hon lite avvaktande men sa inte ett ljud och det släppte jättefort och Christoffers pappa var inte rädd för henne då eftersom de kom såpass bra överens dagen innan.

Nu ska jag viga resten av kvällen till något så tråkigt som skolarbeten. Tycker ni det är dålig uppdatering här och är intresserad av mer än bara mitt "hundliv" så kan ni läsa min privata blogg också: www.pevvsan.blogg.se, den uppdateras mycket oftare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0