Lydnadsträning

I måndags kväll åkte jag och Christoffer till klubben för att träna med Nova. Jag har inte tränat lydnad på hela sommaren tror jag, och allt satt som smäck! En sån hund som jag hade på träningen vill jag ha hela tiden. Hon var så "på" och ville ville ville verkligen. Jag körde igenom hela lydnadsklass 2 med henne och hon pep sig igenom hela fria följet för hon var så taggad. Fria följet som hon annars är så dålig på :P Förutom när hon får såna där ryck och går hur bra som helst, eller som en liten ostbåge vid sidan haha..

Jag körde tre skick till rutan och de var hur bra som helst, hon kommer verkligen ihåg! Och henns fjärr var också huuur fin som helst, ja jag skulle kunna sitta här och skriva hur många bra saker som helst, det var så kul att äntligen få träna, och att Nova var så himla taggad :) Men jag har bestämt mig för att träna snart igen, och ta med kameran då så ni får lite film, så får ni själv se istället för att bara läsa ;)


Såhär kan det se ut när Nova och husse är ute och går. Lägg märke till vem som håller i kopplet, och vem som bär halsbandet ;)

Christoffer fick också träna lite fritt följ med henne, för han är en sån som säger att hon ska göra något, och när hon inte gör det så ger han upp och låter det vara. Det där är någonting som Nova såklart har lärt sig, hon vet att man inte behöver göra allt som Christoffer säger. Sen är han ibland lite dålig på att berömma henne på ett överdrivet sätt. Jag är ofta överdriven i mitt beröm, så att det ska göra hunden glad. Han har lite svårt för det där överdrivna, men så brukar det ju vara med killar, det är något som jag brukar märka av på kurser också. Så jag ville att de skulle öva kontakten och framförallt att Christoffer skulle öva på rollen som han har.


Som sagt, Nova bär kopplet och husse halsbandet!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad jag känner igen det där inlägget med min sambo! Han är precis likadan :P

2011-08-27 @ 11:49:46
URL: http://snoomi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0