Vårens första träningspass!

Tror inte jag tränat EN enda gång med Nova på hela vintern? Från att då det var som kallast till nu såklart. Så idag blev det ett mini-träningspass med lite koll på hur rutan egentligen sitter och en inkallning med ställande.

Rutan funkade helt okej sådär. Hon vet att hon ska till konerna nånstans, men inte riktigt vart eller hur långt. Ibland springer hon på bra och ibland inte alls, men sällan är det perfekt. Ville hur som helst bara uppdatera mig själv lite för att se hur jag ska lägga upp rutan-träningen. Blir nog att göra en liten ruta igen (1x1 meter) och jobba på det på olika sätt, eller så gör jag något helt annat.

Inkallning med ställande körde vi bara en gång innan vi åkte hemåt. Lämnade henne och gick bara iväg ca 20 meter med en leksak i handen (hon brukar stanna precis framför mig när jag har en leksak, så jag ville utmana henne lite). Hon stannade helt perfekt på kommando och jag slängde iväg leksaken och så avslutade vi. Farten var inte riiiktigt som jag ville men ändå bra. Nu vill jag träna mer!

Bjuder på tre bilder från förra våren, de två första från april och den sista från maj.
 



Funderar på att köra på sånhär liten ruta igen!



Imorgon hoppar jag och fröken svartvit på tåget ner mot Gävle. Vi är hemma igen 26 april eftersom vi gjorde en liten ändring i "programmet" då meningen var att jag, svartvit och Christoffer skulle ha åkt upp till Gällivare på torsdag men vi stannar istället där nere allihopa :)

Om vi har tid tänkte jag att vi skulle åka runt och kolla på lite brukshundklubbar också nån dag. Har kollat upp några på nätet och vill se mig för i Valbo och Ockelbo och eventuellt Gävle. Vi får se vad som hinns med!

Längtar även obeskrivligt mycket efter att få börja spåra!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0