I Gällivare igen

Hoppade på tåget i Gävle klockan 23.10 igår och klev av bussen i Gällivare klockan 16.00 idag. Det var en väldigt dryg och jobbig resa som blev tre timmar längre på grund av ett signalfel i Ljusdal som stoppade upp tågtrafiken. Nu är vi äntligen hemma i alla fall, men om tre veckor bär det av neråt igen för att fira husse som fyller år. Om Nova får följa med då eller inte har jag dock inte bestämt än, men biljetterna är bokade så att hon kan följa med iaf.

Ögonen håller på att gå i kors, har mejlat SJ om biljetter som jag inte kunnat registrera och få poäng för, så har mejlat och fråga om dom kan fixa det, men det tror jag tyvärr inte dom kommer göra. Man kan ju alltid försöka, men SJ känns inte så pålitliga på den fronten. Har i alla fall mejlat om att få värdebevis efter denna sena resa.

I veckan har jag sjukt mycket att göra i skolan och tänkte dessutom försöka hinna träna lite med Nova, så vi får se om det blir några blogginlägg.

Tills vidare, tre bilder från igår när Nova tog årets första dopp i ett galet varmt Bergby:


Glad jycke med en pinne som hon precis hämtat
 

Haha synd att bilden blev suddig, hon såg så rolig ut!
 

Ligger och väntar på att husse ska kasta i pinnen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0