Ingen korvgrillning i skogen

Idag var det tänkt att vi skulle åka ut i skogen och grilla men så blev det inte. Jag har längtat i flera veckor efter grillad korv, tycker det är såå gott! Brukade grilla korv inne i kaminen när Christoffer bodde hemma ännu haha. Det stormade som tusan idag så det blev ingen grillning, men däremot en promenad för mig och Nova runt Fjällnäs. Jag har redan skrivit detta på facebook och i min privata blogg, men jag kopierar det och klistrar in det här så att ingen missar det, tyckte det var så himla kul haha! ;)

På vägen hemåt träffade jag ett gammalt par. Såg dom på långt håll och att tanten var en bit framför gubben och väntade på honom och han gick sicksack mellan snön och geggan på marken.

När vi möttes så började gubben prata med Nova och så kom tanten närmare mig och så sa hon:
- "Vet du vad jag tycker att vi ska göra?"
- "Nä, vadå?"
- "Ge mig hunden och så tar du Göran i armen och så går vi åt varsitt håll. Han blir så grinig när det är vår, så fort det är blött ute så ska han gå hem!"

När vi skildes åt hade jag dock fortfarande hunden i kopplet och hon hade Göran med sig. Förhoppningsvis så gav hon inte bort honom till nån annan efter vägen heller.


Nova tränar platsliggning igår, när mamma klippte klorna på Puma. Lägg märke till levergodisen som hon fokuserade lite halvt på ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0