Ingen kan döma dig nu

Idag var en riktigt dålig dag för mig och fröken svartvit. Det började med ett hundbesök hemma hos oss som gick helt okej ur min synvinkel men en "viss" person sa något som fick det att brista för mig, så arg och frustrerad tog jag min bästa vän i kopplet och gick ut och satt i solen.

Jag var så uppriven, blir så fruktansvärt upprörd när jag verkligen kämpar och försöker med Nova. Hon har väldigt svårt för andra hundar och vet inte hur hon ska bete sig. Hon har även svårt att läsa andra hundars kroppsspråk. Jag försöker sätta henne i situationer som är naturliga och hjälpa henne med hur hon ska bete sig rätt. Jag satt där ute och var besviken och funderade litegrann. Postade en kommentar på facebook om att jag försöker så mycket men det är ingen som märker det (för det är verkligen så det känns).

Inom en minut kommer en tant gåendes förbi, som sänd från ovan kändes det! Hon stannade och påpekade det fina vädret och hur fin Nova var. Nova betedde sig mer hysteriskt än vanligt men tanten ville så gärna klappa henne så hon fick chans att lugna ner sig och efter ett tag så fick tanten äntligen klappa henne. Hon var så söt och glad och pratade om hur fin hund jag hade. Det var precis vad jag behövde, och precis just då. Det kändes som hon kom sänd från ovan i och med hur jag kände mig och det jag skrev på facebook :)



Sen hände också en rätt kul sak! Jag och Christoffer var in till stan för att handla på Willys och så var vi förbi på Rusta en sväng. Jag fick syn på ett halsband som jag fastnade för:


Dödskallen såg jag, och fastnade direkt för. Passar Nova perfekt eftersom det är raka motsatsen haha!

När jag vände på halsbandet så upptäckte jag den här texten:



Det stämde sååå bra över allt som hänt under dagen. Ingen kan döma, eller har tillåtelse att döma min hund. Jag blir så frustrerad över folk som bara ser hennes dåliga sidor. Jag älskar henne lika mycket som jag hatar hennes negativa sidor. Halsbandet fick såklart följa med hem och Nova bär det stolt nu. Ingen ska få döma min hund!


Kommentarer
Postat av: Mami

Det är bra Evve, det är bara du och dina närmaste som vet hur mycket du kämpat och kämpar med Nova. Tänk på allt positivt och hur Nova förändrats det senaste året. Folk tycker och tänker så mycket men dom vet inte sanningen i det hela och bakgrunden. Det är lätt att döma men du ska vara stolt över hur mycket Nova har förändrats till det positiva tack vare dig, kram!

2011-04-17 @ 23:35:39
Postat av: Linnéa & gänget

Tack för att du skrev det här inlägget, det får mig att känna att jag inte är ensam här i världen med att kämpa med en hund som har svårt för vissa saker och ting, samtidigt som att ingen förstår!



Jag tycker att du verkar ha gjort ett grymt bra jobb med din Nova, hon är verkligen superfin!

2011-04-18 @ 13:27:15
URL: http://klickertokig.blogg.se/
Postat av: Kadja

Vilket bra inlägg! Känner exakt samma som dig. Blir så trött och förbannad när folk dömer en när de inte vet ett piss! Försök att inte lyssna på en massa skitsnack (även fast det är svårt).



Låt ingen trampa på dig! :) Var stolt över Nova, tänk på all framgång ni har gjort. Kram

2011-04-18 @ 13:32:14
URL: http://trojasmatte.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nova är en fin och jättetrevlig hund. :) Vet inte vad hon anser om mig, men de gånger jag har träffat henne tycker jag verkligen om henne. :) Ta inte åt dig av det folk säger. Kan man inte komma med pepp och liknande kan man lika gärna hålla munnen stängd.. Känner igen mig lite då jag har en galen pudel som är dålig på att läsa av kroppspråk och reagerar starkt om man böjer sig fram emot henne.. vilket alla göra då de vill hälsa på henne . :( vilket leder till beteenden som inte är så roliga. hur mkt man än förklarar och ber folk så vill de inte lyssna på hur de kan hjälpa istället för att förvärra..

2011-04-18 @ 20:08:58
URL: http://www.buspudel.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0