Årets första agilityträning

Anna hämtade upp mig strax efter elva och så gjorde vi lite ärenden innan vi åkte ut till klubben för att träna agility med Nova och Enya. Nova var så taggad så hon skrek när Enya körde, annars brukar hon ju bara stå på sidan och steppa haha..


Vilopaus! Man har ju inte direkt nån kondis såhär efter vintervilan kan jag ju säga haha!


Nova fick bl.a. öva kontaktfält på detta vis, det gick faktiskt bra!

Träningen i det stora hela gick bra. Vi körde nån bana men den var inte alls svår, eller rolig heller för den delen för det gick så bra haha! Sen blev det lite smått slalom och kontaktfält på balansbommen och a-hindret. Kul att ha möjlighet att börja träna igen! Nu ska kontaktfälten nötas så att dom faktiskt börjar sitta största delen av alla miljontals gånger. Dom blir faktiskt bättre och bättre för varje säsong, men fort går det inte ;)

Nu ska jag dyka ner i skolböckerna igen. Det går verkligen inte bra för mig idag, och gjorde inte det igår heller. Segt som tusan och hittar inte fakta jag behöver osv, skittråkigt! Lite senare ska jag rasta hunden och mata dom, och göra lite småsaker, typ färga ögonbrynen och duscha. Fredag imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0