Strul med bloggen


(har ingen datorn just nu - likaså bildredigeringsprogram, drf dåliga bilder)

Bestämde mig i tisdags för att byta blogg. Visst har det varit tjorvigt med blogtown, men inte nämnvärt tycker jag eftersom jag inte bloggar varje dag längre. Men förra veckan när vi var och hälsade på mormor och morfar så sa min mormor att ett inlägg som jag hade skrivit inte syntes längre på min blogg, så hon sa att jag hade tagit bort det, vilket jag inte hade. Var in och kollade på deras dator, försökte uppdatera osv men det funkade inte - inlägget syntes inte ändå. Inte ens på blogtown syntes det, trots att det stod att jag hade skrivit det där.

Men i tisdags så skulle jag blogga, så jag skrev och sparade och inlägget syntes inte. Försökte uppdatera, ändra i inlägget och spara igen men det syntes inte. Blev skitarg och gjorde en ny blogg (denna) väldigt snabbt, skrev sen på blogtown att vi flyttat till denna blogg och det inlägget syntes!! Varför syntes det men inte de två tidigare som jag publicerat?

Nä, blogtown har gjort mig sur för sista gången. Gillar blogg.se mycket bättre, det har aldrig tjorvat och jag har haft min privata blogg där sedan mitten av 2007.


Nog om det. Imorgon på morgonen åker mamma till Norge och blir där till på måndag. Blir med andra ord ansvarig för hundarna och allt därtill. Hoppas kunna ta dom ut på lite aktiviteter så dom inte blir helt flänga i huvudet av att vara hemma med mig bara ;) Men min lillebror brukar sköta rastningen av Puma i alla fall, så det är ju skönt. Dock blir han och pappa borta hela lördag så då blir jag själv med odjuren. Men det ska gå bra.

Är dock besviken över att jag inte haft möjlighet att åka till Norge över huvudtaget detta år. Känns jättetrist, jag trivs verkligen där. Det är så lugnt och skönt ute på landet. Nåväl, jag och pappa sticker iväg till stugan i Kardis nästa helg och det blir hur skönt som helst! Sitta inne och grilla korv på kvällarna, det är verkligen mysigt det. Självklart följer Nova med :)

Hoppas att jag får tillbaka min dator snart, har varit utan den i två veckor. Blir jobbigt att installera om alla program och allting jag vill ha på den, men hoppas den är i bättre speed när jag får tillbaka den, den tjorvade väldigt mycket och var seg sista tiden, men hade väl nått virus.

Oj detta vart ett långt inlägg! Nu ska jag springa över till pappa och äta lite mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0