Hemma levande

Blä vilken jobbig dag det har varit idag. Styrde kosan kvart i nio mot Kiruna. När vi kom dit fick Nova lugnande och med rödsprängda ögon vart hon väldigt lullig och tyckte att alla människor var väldigt intressanta.



När Nova fått sömnmedel så började dom titta i munnen och frågade vilken tand, så hade tydligen hon som mamma pratat med skrivit fel tand och operationen blev mycket större än de väntat sig, de blev tvungna att karva i tandbenet osv. Jag var så nervös när Nova slog ihop nästan direkt hon fått sömnmedel, så jag ville bara ut därifrån så fort som möjligt så jag slapp se. Jag var helt övertygad om att hon skulle förblöda och dö under operationen. Låter som en hönsmamma men Nova har aldrig blivit sövd och opererad så jag var jättenervös.



Operationen kanske tog 30-45 minuter jag har ingen aning, kändes som minst fyra timmar men jag drack varm choklad, läste ett nummer hundsport och sen vankade jag av och an och sa till mamma att Nova kommer att dö. Eftersom jag kände på mig att de från början missuppfattat vilken tand det handlade om så kände jag mig extra orolig eftersom de inte riktigt var förberedda på den sorts operation som det blev.



På bilden ovan är i princip bara tandens rot, ca en halv centimeter är själva tanden så man kan ju tänka sig hur svårt det är att plocka ut dessa tänder. Vi har fått hem den som souvernir och har även kvar biten som lossnat så vi kan ju limma ihop dom haha ;)



Kan ju säga att det var lite av en chock att se min hund helt blodig och nedsövd.. Hade iaf förväntat mig att dom torkat av ansiktet lite hehe.. Blödde mycket ur munnen på henne också där hon låg så det var ganska otäckt tyckte jag.



Och där har alltså tanden suttit..

Är sjukt trött, måste vara hemma här med Nova tills mamma slutar klockan tolv inatt, sen får jag gå till pappa och sova. Är nämligen hos honom denna vecka. Nova har tratt eftersom hon var helt galen när hon var i bilen efter operationen och klöste sig i munnen. Så hon får ha tratt tills det har läkt ihop.


(O)nöjd hund...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0