Angående Novas tand


Lägger återigen upp bild på Novas tand, så kanske man förstår hur mkt som egentligen gått av, då det är många som frågar varför den egentligen ska dras ut då det är en såpass stor tand. Det blödde ju rejält då den slogs av och pulpan är blottad kan man se nu. När den är det så är det lätt att det blir infektion och bakterier går in och kan spridas via blodet. Därför rotfyller man antingen eller drar ut. Och med rotfyllning blir det ofta problem senare, så därför ska Novas tand dras ut. Så nu vet ni det.

Nova var så söt igår. Jag brukar alltid ge henne smärtstillande kl 10.00 och 22.00 men igår satt jag och tittade på ett program som slutade kl 23.00 så jag tänkte ge henne efter det. När klockan började gå mot halv elva kom Nova och satte sig bredvid mig, och rev mig/krafsade hårt på mitt ben och tittade på mig anklagande. Hon brukar göra så när hon vill att man ska klappa henne men då brukar hon bara sätta tassen på en men nu klöste hon mig så hårt så det var inte det hon ville. När jag sedan gick till köket och gav henne smärtstillande så gick hon och la sig och sov efteråt. Hon är så jäkla smart den där hunden! Hon visste att det var dags och sen kände hon nog att hon började få ont också.



Imorgon 10.45 sövs hon som sagt. Så vi börjar våran resa mot Kiruna ca 8.45 så att vi slipper stressa. Ni får uppdatering imorgon när vi är hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0