Lista om din hund

Snodde denna lista från Kadjas blogg, och hoppas att fler gör den så man får veta lite rolig fakta om andras hundar! :)


Vad heter din hund? Pricken från början, men vi döpte henne till Nova
Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på? Valde Nova dels eftersom det inte var så vanligt då att hundar hette det, sen är det fint och Nova betyder stjärna som under en period ökar sin ljusstyrka kraftigt. Och det var precis det hon skulle bli - en stjärna som kom till att växa allt eftersom.
När är din hund född? 2005-03-22
Vilken ras är det och vilken färg har den? Border collie, svartvit.
Vad väger din hund? Har för mig hon vägde 18,6 kg hos veterinären för två veckor sedan.
Var köpte du hunden och vad kostade den? Från en bondgård i Södra Orrbyn (Råneå). Hon kostade 6000 kr.
Varför valde du just den rasen? Vi var från början ute efter en bc-blandis då våra bekanta hade det och vi var nyfiken på rasen men trodde inte att vi skulle klara den. Vart dock renrasigt ändå tack och lov, och nöjda är vi även om Nova inte är helt hundra i skallen så är rasen perfekt känner jag. 
Har du deltagit i några tävlingar med hunden? Ja, vi har tävlat agility och lydnad sedan 2007.
Är hunden rädd för något? Människor, skott, raketer, lastbilar, saker som står placerade på konstiga ställen osv. Är det jag kommer på nu iaf. 
Vill du ha fler hundar av samma ras? Ja, jag har stått på kö i nått år redan :)
Kan hunden några konster och lydnad? Ja det kan hon, hon är väldigt lättlärd.


Och Puma kan ju inte utelämnas trots att hon är mammas hund!
Vad heter din hund? Puma
Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på? Hennes mamma är en väldigt slank och fin schäfer (och pumor är ju slanka, snabba djur) så vi hade Puma som förslag. När vi sedan fick veta att det skulle bli en P-kull så valde vi det namnet åt henne.
När är din hund född? 2008-02-14
Vilken ras är det och vilken färg har den? Schäfer, svart och brun (eller gul som det står på registreringsbeviset).
Vad väger din hund? Kring 29-30 kilo sist hon vägdes.
Var köpte du hunden och vad kostade den? Från Nemårs kennel utanför Boden. Hon kostade 9000 kr har jag för mig.
Varför valde du just den rasen? Mamma har alltid velat ha Schäfer, och det har hon nog bara velat ha mer och mer när vi hade Nelly (som var schäferblandis) så dom tankarna har nog varit hos mamma länge. 
Har du deltagit i några tävlingar med hunden? Ja, jag har tävlat agility med henne en gång. Mamma tävlar lydnad och bruks med henne sedan i år.
Är hunden rädd för något? Nej, inte direkt. Hon är inte direkt en så tuff schäfer men hon har ingen uppenbar rädsla för något alls. 
Vill du ha fler hundar av samma ras? Schäfer känns inte riktigt som min ras (inte ännu iaf) men mamma kommer att köpa schäfer igen, för jag vet att en svart renrasig schäfer alltid varit en dröm hos henne ;)
Kan hunden några konster och lydnad? Japp!

Jag utmanar följande: Alla som läser det här inlägget måste föra listan vidare till sin egna blogg tycker jag! Lämna gärna en kommentar så jag får läsa sen!


Kommentarer
Postat av: Sussie

Vad roligt! Jag gör en likadan :)

2010-10-12 @ 19:50:16
URL: http://www.freestylehundar.se/
Postat av: Mimmmmí

tjäl den här till min blogg :P

2010-10-20 @ 22:33:56
URL: http://laekenois.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0