De senaste dagarna, och lille Turbo

Har varit tyst i bloggen nu ett tag, men det händer knappt nånting. På lördagen fyllde pappa år så han firades med tårta och dessutom min favoritmat ;) Skulle nog kunna äta ihjäl mig på det, gud vad gott det är! På kvällen var jag ut med några kompisar. Söndagen kanske man inte mådde sådär supert så det vart mest att ligga i soffan och dega även om jag gärna hade tränat lite hund så fick det dock bara bli en långprommis mot kvällskvisten.

Skolarbetena tar upp mestadelen av fritiden nu, men ska försöka ge mig på några träningspass nu i veckan. På söndag åker vi till Jokkmokk för att tävla inofficiellt i agilityn, som en träning inför vad som komma skall. Pratar alltså om den kommande tävlingen i november.
 

 
Min undulat Turbo har varit dålig de senaste dagarna. Han har inte orkat flyga, inte kunnat gå och bara suttit på pinnen och sovit. Eftersom pappa är i Turkiet så har han fått flytta in hos mamma nu. Rengjorde hans bur på söndag, badade honom och fixade rent och fint. Igår satte vi in sandpapper på pinnarna och mamma klippte hans klor. Imorse gav han ifrån sig ett litet pip, det första på länge. Idag är han bättre, han springer på golvet och kvittrade en lite längre ramsa nu på kvällen. Jag hoppas han är på bättringsvägen.

Turbo är trots allt sju år och en undulat blir mellan 6-10 år som vanligast. Han har alltid vägrat äta grönsaker och nyttigt som gör att de lever längre så han kanske inte klarar sig så länge till. Jag kommer nog gråta den dagen han dör, för jag har haft honom sedan jag var 11 år och sedan han var 5 veckor gammal. Trots att han "bara är en fågel" så är han givetvis en speciell sådan.


Kommentarer
Postat av: Mimmmmí

"bara är en fågel" spelar absolut ingen roll! Alla djur är ens egna djur! Jag fällde tårar när min lilla mus dog, samt mina råttor. En idiot till "vän" sa till mig när min katt dog att "det är ju bara en ny, dom kostar ju typ 50 spänn". ÅÅH!

alla djur är speciella och man har en realtion till dom! Jag gillar turbo, han är fin. Jag hoppas han kryar på sig och lever några år till.



Jag skulle gärna vilja ha en fågel nångång, en papegoja i så fall! :)



å som svar; haha jaa förig klingar lite när jag säger ordet högt. Han är väldigt förig och mammig av sig. Inte alls självständig, vilket gör att han är en värdelös spår/sök hund. Han har svårt att göra någonting självständigt, men ska träna lite mer på det. Han å Benjy är så olika på det sättet :P

2010-10-19 @ 23:36:06
URL: http://laekenois.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0