Dagens tävling

Styrde kosan mot Jokkmokk tidigt imorse för att tävla inofficiellt i agility. Har inte tränat agility med Nova på två(!!) månader över huvudtaget så jag är mer än nöjd över hennes hyfsat sansade attityd. Alla lopp blev filmade så jag tänker inte skriva så mycket utan bara slänga upp filmerna så att ni får se! :)


Missade att trycka ut henne tillräckligt över däcket så det blev en vägran, sen hoppar hon kontaktfältet på a-hindret också, men räckte ändå till en 2:a plats.
 

Maria fick prova köra med Nova också, trots att hon sammanlagt skulle springa 11 lopp ändå.. Bra gjort av henne! Och fint gick det, förutom att Novas start kanske inte var sådär jättevacker att se på ;) Jag tyckte att banan kändes skitsvår, jättemkt spring, men Maria fixade det väldigt bra. Det gäller att ha kondis!!
 

Var en väldigt klurig bana och jag bestämde mig för att chansa och göra något som jag inte trodde skulle lyckas, vilket det inte heller gjorde haha. Men bra försök ändå. Tappade dock Nova helt sen och lyckades inte riktigt fånga upp henne igen så hon körde banan på sitt eget sätt vägen ut!


Kommentarer
Postat av: Maria

hahaha vaddå inte så snygg start! Måste nog vara lite mer bestämd nästa gång eller vad tror du? ;) Ser sen att jag svänger ju faktiskt litegrann mot hindret där hon diskade sig, att jag sedan ropade på henne gör ju inte saken bättre. Fick lite panik när jag blev så långt bakom är inte van vid det. Men tack för att jag fick köra Nova, det var JÄTTE KUL!

2010-10-25 @ 08:51:11
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna
Postat av: Kadja

Det gick så bra för er :) Visst filmade ni oss också? Hade gärna velat se.

2010-10-25 @ 12:14:03
URL: http://trojasmatte.blogg.se/
Postat av: Sofia & Jojo

Glädjen är det verkligen inget fel på.

Och hellre det än perfekta lopp.

Dessutom kan hon ju! Men man kan inte vara tipptopp alla dagar. Härlig start i mittenloppet

2010-10-30 @ 03:45:57
Postat av: Annika

Oj vad fina filmer o en glad Nova hon brinner verkligen för detta:)Grattis till 2 platsen o dom andra loppen så härligt att bara se henne :)på banan.

2010-11-04 @ 10:55:50
URL: http://mampaankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0