Träningsplaner

Kan börja med att säga att filmerna från helgens tävlingar kommer jag att lägga ut imorgon, för jag har inte orkat lägga in dom på datorn ännu. Lördagens båda lopp är jag riktigt nöjd över, dock kändes inte söndagens lopp lika bra men vissa delar av loppen är jag faktiskt väldigt nöjd med! Men mer imorgon alltså.

Kom att tänka på att jag borde sätta upp lite agility-mål inför kommande säsong. Träningsmål alltså, så att jag blir mer motiverad till att träna. Faktiskt så har det inte blivit mycket till träning på hela året ska jag erkänna, jag har varit borta större delen av sommaren. De mål som jag har satt upp hittills följer:

 Slalom
- Öka farten. Jag kommer att lägga in mycket mera press allt eftersom för att få henne att öka farten till det som verkar vara maxfarten för henne. Detta ska bli riktigt kul att träna! Under säsongen tycker jag att hennes fart i slalomen har blivit dåligt motför hur den har varit under tidigare år.
- Ingångar. Ska träna mycket på svåra ingångar och nöta för att få det att sitta ännu bättre än vad det gör idag. Ska träna ingångar som ska funka oberoende på min placering och hur hindret före slalomen är placerat.

 
A-hinder, balansbom, gungbräda
- Kontaktfält. Ska lägga ner stor vikt på att träna om alltihopa, även om det blir svårt att börja om från början. Ska verkligen nöta detta så att kontaktfälten sitter. På tävling är det oftast det som gör att vi missar våra pinnar, så nu ska jag verkligen lägga krut på att få dom att funka som jag vill, och inte slarva alls med träningen eller tillåta undantag.

 
Hopphinder
- Hoppteknik. Ska träna mycket hoppteknik, även om Nova river sällan nu för tiden så river hon ibland. Ska också försöka träna under svåra situationer där jag vet att rivningar ofta förekommer, och jag ska vara noga med att hoppa på höga höjder, eftersom jag ibland är slarvig att höja om hindrena bara ligger på 50 och Nova vänjer sig vid att hon inte behöver hoppa högre än så.

 
Övrigt
- Framåtdriv. Återigen något som behöver tränas på. Framåtdrivet har ökat rejält men det är fortfarande verkligen inte så mycket som jag önskar att hon hade.

Nu är huvudet alldeles för trött för att komma på något mer, men det kommer kanske senare. Hoppas iaf att det där är nog till att sporra mig till en upplagd och seriös träning nästa säsong. Nu säger jag godnatt iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0