Det var länge sen man debuterade

Blev lite nostalgisk och minns den nervösa känslan som jag hade inför när jag och Nova skulle tävla under våran första säsong, när jag hittade denna text som jag la upp i min blogg för snart fyra år sedan.

Det var en matte som satt och rös för att hon var så löjligt nervös
Agilitytävling skulle det bli nästa dag och matte var i knävecken svag

Tänk om hon bara för en stund velat lyssna på sin fröken hund,
som gärna kunnat berätta, att mattes beteende var inte det rätta

För hur det än skulle komma att gå, oavsett vad tiden skulle stanna på,
så fanns det ju ändå bara en endaste en, den som var mattes allra bästa vän,
som skulle i sin mattes ögon skina, och vara den vackraste fina

Men matte hon darrade på, ojade sig om hur detta skulle gå
Tänk om de skulle skämma ut sig helt? Hunden kanske blev för uppspelt?
Tänk om de ramlade i lerpöl precis innan och alla skulle minnas matte som lerkvinnan?
Och hunden som en nedgeggad odåga, ingen skulle mer efter dem fråga..

Men hunden hon gäspade stort, tog för givet att det skulle gå som smort
Och även om de så skulle diskas, och det om dem skulle pekas och viskas.
Så gjorde det hunden sak samma hon skulle ju ändå vara densamma:

Den bästa hund som finns att få, oavsett hur det skulle komma att gå
Så hunden lade sig att sova sött, att oroa sig i onödan gör en bara trött


 
Hittade även denna bild, från februari 2007, då jag och Nova gjorde våran officiella debut och fick våran första rosett. Snart är det fyra år sen, herregud vad tiden går! Snart börjar vi våran femte tävlingssäsong. Och inte har vi kommit långt ;) Men det är jag faktiskt nöjd med, att det har tagit tid alltså. För när vi väl är uppe i klass tre kommer det inte finnas några cert att jaga för Novas del, därför är jag glad så länge vi kan tävla för att få pinnar. Dock kanske vi får möjlighet att jaga motsvarigheten till cert när de nya agilityreglerna kommer. Det är kul att Nova inte är "proffs" ännu, utan att det finns mycket som måste tränas och nötas. Men att vi redan gjort fyra agilitysäsonger är faktiskt nånting som jag aldrig tänkt på förut.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är väl en av sakerna som är så härligt med agility (o med all hundträning) att man aldrig blir fullärd. Finns alltid massor att träna på :)



Även om du inte kan jaga cert i 3:an så kommer du kunna jaga Sm-pinnar :)

2010-11-17 @ 14:05:21
Postat av: Catti

Var jag som skrev men det trillade visst bort :(

2010-11-17 @ 14:05:54
URL: http://bcspeed.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0