Riesenschnauzer-tankar


Christoffer förra sommaren med sin favorit-riesen, grannens Isaq

På Stockholmsmässan så finns det ju rasmontrar, och Christoffer som älskar riesenschnazer ville såklart se de i ringen och sedan gå till rasmontern för att titta (och klappa!). Det var en fin svart tvåårig tik vid namn Issa som var där, sedan två andra, en hane vid namn Eddie och en tik vid namn Elsa(?) tror jag, som var peppar och salt. Jag pratade med Issas matte och hon gav mig en tidning över alla registrerade riesenschnauzer-kennlar.

Christoffer är helt frälst i denna ras och eftersom vi båda vill ha riesenschnauzer så kommer vi förmodligen att skaffa en sådan i framtiden, om inte så tillsammans så absolut var för sig, det är jag helt säker på ;) Jag lämnade tidningen hemma hos Christoffer så jag ska sätta mig ner och kika igenom den när jag är där nästa gång. Jag har dock redan en kennel högt uppe på min intresselista sedan förut. Det skadar aldrig att kolla upp sådant redan nu. Jag har ju stått på kö i snart tre-fyra år hos den kenneln som jag kommer ta min nästa BC ifrån. 

Den BIR-vinnande Riesenschnauzern på Stockholms Hundmässa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0