En glad nyhet

Husse har skrivit kontrakt idag och fått nyckeln till sin nya lägenhet, med andra ord ska han flytta hemifrån. Han flyttar nu från skogen i Vittersjö in till byn eller vad man ska säga, Bergby i alla fall. Och istället för att ha 4 mil in till stan har han nu 3,5 mil, så det är visserligen inte så stor skillnad så ;) Men han trivs att bo lite utanför, det gör i princip alla hans kompisar också och han är ju van att pendla till och från stan eftersom han har gjort det sen han började gymnasiet så det är ingen skillnad för han nu ner han åker till och från jobbet.

Men för oss kommer detta att göra stor skillnad. Det kommer att betyda att jag kan nå han på mobilen när jag vill eftersom han kommer ha täckning när han är hemma, det har han inte nu i skogen nog så man kan ringa om man inte har telefonen i fönstret och högtalaren på. Det betyder också att jag kommer att kunna åka buss mellan honom och stan och mycket kommer att underlätta en del.

Detta betyder också att jag kommer kunna ha med mig Nova ner när jag åker och hälsar på honom. Äntligen!! Förut har jag inte kunnat det eftersom hans pappa har katt och hon är rädd för hundar. Nova däremot älskar katter, men om det inte är ömsesidigt är det ju ingen idé. Första gången som Nova kommer att få följa med mig ner blir i början av februari har vi planerat. Dels för att alla biljetter innan är bokade redan och det är inga djur-biljetter, och dels för att jag bara kommer vara där i ett par dagar då och eftersom Nova är en väldigt känslig hund så kan det blir stressande för henne att vara där länge om hon inte känner sig trygg.

Jag hoppas dock att hon ska trivas och vänja sig för jag ser fram emot det enormt mycket att äntligen, äntligen kunna ta med henne ner till Gävle. Att Nova får träffa Christoffer oftare, som hon bokstavligen avgudar, och att han får träffa henne kommer också bli riktigt kul. Jag ser verkligen fram emot det! På torsdag får jag också se hans nya lägenhet.

  
  
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0