Christoffers nya lägenhet

Christoffer flyttade hemifrån för ca 1,5 vecka sen. Förra veckan var jag i hans lägenhet för första gången och jag gillar den faktiskt, den är rymlig för att vara en etta. Har tagit lite bilder i den även om han inte riktigt fått i ordning allt och tagit dit alla grejer. 

Såhär ser det ut när man kommer in i hallen. Toan rakt fram och till höger vardagsrum och kök. Tvättkorgen står dock i hallen eftersom han har duschat och toan är så liten så den ryms inte där inne då ;)

Såhär ser hallen ut från det andra hållet.

Den lilla toaletten. Svårt att få en bra bild eftersom det är så litet så det är svårt att fota!

Går man till höger i hallen och sedan direkt till höger så kommer man till köket. Dock lite stökigt eftersom jag precis hade diskat och inte lyft in allting i skåpen ännu.

Det här ser man när man står i köket. Lite rörigt eftersom han inte har fått sitt databord ännu och har datorn på köksbordet. Det är så trångt då så vi brukar äta vid vardagsrumsbordet haha ;)

Stökigt här också med halva soffan på golvet men vi skulle bädda ut för vi skulle lägga oss, han har nämligen inte fått dit en säng ännu så vi sover på bäddsoffa :) I högra hörnet kommer han ha sitt databord sen, och där vart bokhyllan står kommer han att flytta teven när sängen har kommit.

Ser ut som han somnade innan han orkade bädda ut soffan haha.. Vart soffan står kommer han ha sängen, sen bredvid den kommer teven att stå (han ska köpa en ny under mellandagarna). Bokhyllan kommer nog också att stå efter den väggen för jag tror inte den får plats annars.

Nu i veckan skulle han hämta ett databord också så då blir det plats vid köksbordet. Kan ju också poängtera att han inte valt tapeterna, och han tycker man blir snurrig i huvudet av att titta på dom! Med tanke på hans beskrivning av dom trodde jag att dom skulle vara fruktansvärda, men så hemskt var det ju ändå inte. Det är högt till tak i lägenheten och det tycker jag om.
Nästa gång jag kommer dit (nästa vecka) så har han nog fått lite bättre ordning och mer grejer dit och satt upp några tavlor så inte väggarna ser så tomma ut. Man blev lite galen av att inte kunna titta på teve när han inte var hemma, då fick jag sitta vid datorn istället. Även om han har teve nästa gång jag åker ner så blir det nog roligare när jag kan ta Nova med mig dit så har jag sällskap när han jobbar.

Här är planlösningen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0