Träning idag

Glad border collie återser äntligen lite av det bästa hon vet



Tränat agility med båda hundarna idag. Känner paniken inför helgen! Nova skötte sig dock jättebra och var väldigt lyhörd, hoppas hon är det till tävlingen också, även om jag inte har några höga krav :) Vi har ju som sagt inte tränat nå seriöst på över ett år, typ mer. Men nu ska det börjas igen, längtar tills det blir barmark. Vårväder är det idag i alla fall, och jag upptäckte att all is på balkongen hade smält bort, så det närmar sig våren! Fast än dröjer det nog ett tag..

Puma fick också träna lite idag. Hon klarade en kombination med fem hinder då jag sprang på hennes vänstra sida utan att något gick fel, vilket nog är det bästa hon någonsin gjort ;) Hon är så van vid att springa nära en hela tiden, och blir jätteförvirrad när jag är på hennes vänstra sida istället för högra. Till sommaren ska vi träna lite mer, allt gör vi ju bara för skojs skull och vi skyndar långsamt men det är ju alltid kul att se resultat och hon tycker ju att detta är så himla kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0