Det är pissväder ute


..och det resulterar i en grisig Nova när man kommer in från den regniga och leriga promenaden. Mot sin vilja duschar husse av henne lite snabbt i badet. Jag har inte satt på fästinghalsbandet ännu utan det blir här nångång framöver, tills vidare håller vi oss borta från såna ställen som fästingarna tycker om, även om jag inte vet om de har hunnit bli så många ännu när det är kallt ute till och från? Fick lite dåligt samvete igår när jag såg en hund på stan med fästinghalsband, och kom att tänka på att jag inte köpt nått till Nova ännu. Nåja, det jag skulle skriva var i alla fall att innan fästinghalsbandet åker på ska Nova få sig ett bad så hon är ren och fräsch när det ska på. Just nu är hon mer gul än vit, hehe ;)


Kommentarer
Postat av: Catti

Här i Lule har jag redan hört flera hundar som fått fästingar så har de tinat fram här så har ni garanterat också de små odjuren :(

2012-05-10 @ 10:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0